Kino PRL-u. Możemy się zżymać na papierowe dialogi i natrętną propagandę, ale był to jedyny czas w historii polskiej kinematografii, kiedy zachodni recenzenci czekali na nowe obrazy z Polski. Scenariusze znad Wisły (jak np. „Kanał” Stawińskiego) podbijały serca włodarzy Hollywoodu, a termin „filmowa szkoła polska” został wpisany na stałe do światowego słownika popkultury. Polscy reżyserzy zażywali sławy porównywalnej do Antonioniego i Kurosawy, polscy aktorzy stawali się gwiazdami festiwali filmowych. Zostały tylko wspomnienia.
•Kolaboranci i emigranci
•Hollyłódź: kuźnia kadr. Sukcesy i ekscesy łódzkiej filmówki
•Socrealizm w obiektywie kamery
•Wpuszczani w „Kanał”: początki legendy szkoły polskiej
•Zespoły filmowe i kolaudacje. »Przywrócić scenę dupnika. Minister Kultury i Sztuki«
•Pola Raksa. Piękne dziewczyny z okładek trafiają na ekran
•Superprodukcje i kino moralnego niepokoju
•Kultowe sceny polskiego kina
•Mistrz Andrzej. Opowieść o Andrzeju Wajdzie.
•Samotność Małego Rycerza. Tadeusz Łomnicki
•Bobek. Wszystkie twarze Bogumiła Kobieli
•Jerzy Skolimowski. Ręce do góry – przez dwadzieścia lat
•Na wieki wieków Kmicic. Daniel Olbrychski
•Beata Tyszkiewicz. Piękność na wyłączność dla filmu.